The Worlds First Bagged GT500

Jmeo

You said member ;)
Joined
May 28, 2014
Posts
6,846
Reaction score
4,864
Location
Massachusetts
First Name
Jaime
Vehicle(s)
2020 GT500, 2020 F150 Limited
Vehicle Showcase
2
So its just a cars and coffee thing, I get it now.
I wouldn't say that. Air suspension is very functional. It will give the best ride possible IMHO, and it will perform very well for handling. I can not get into how well, or not well on a track as I did not track mine.

I was able to adjust the ride height of my car to my liking with the push of a button. This allowed me to dial in exactly what I was looking for to a "t". Then, when I wanted to use my two post lift, or four post lift, I could push a preset height button to raise the car and be able to slide the lift arms under, or drive up on the lift ramps. When I was done, just push a button and I was exactly where I liked it again. Came in very handy for the shitty roads, and parking lot entrances as well.

It's way more than a "car's & coffee" suspension. It's just not you cup of coffee :like:





Advertisement

 

Tomster

Beware of idiots
Joined
Feb 20, 2016
Posts
11,806
Reaction score
10,390
Location
FL
First Name
Tom
Vehicle(s)
'20 RR GT500R(CFTP), 18 OW GT350R Base, '17 AG GT350R Electronics Pack, '97 PG Cobra Convertible
Yea, not a TRACK thing...
Then why? If you are going to do it, you should see it through and set your camber at -20*.
 

Alex.Envy

Well-Known Member
Joined
Oct 30, 2018
Posts
182
Reaction score
61
Location
Portland Oregon
First Name
Alex
Vehicle(s)
2020 GT500 L3017
The front struts are about 10lbs lighter, the rear bag is about 1-2lbs lighter than the spring, and the rear shock is about 1-2 lbs lighter as well. This is all without it being pressurized. The whole trunk set up I did weighed in around 20-25lbs which includes two 2.5 gallon tanks, two compressors, management, and a board to hold it all under the spare tire well. So if anything the weights transferred more to the rear.

That being said the best weight reduction for my car would be a driver mod, but I love taco Tuesday and strawberry cheesecake Sunday!
 
OP
50 Deep

50 Deep

Signature Wheel Ford Rep
Gold Sponsor
Joined
Dec 8, 2015
Posts
3,824
Reaction score
4,502
Location
Sacramento, CA
Website
www.signaturewheel.com
Vehicle(s)
2017 GT350R
  • Thread starter
  • Thread Starter
  • #19
Bagging them groceries. Preview of our time with Alex’s bagged GT500.
.
 

Manny231988

Well-Known Member
Joined
Aug 5, 2015
Posts
177
Reaction score
92
Location
Roswell NM
Vehicle(s)
2017 Mustang GT 2013 GT500
That’s Tight I’m sure his final wheels selection will be bad ass, car looks nice rolling down the road T.
 

Zelek

Well-Known Member
Joined
Feb 11, 2016
Posts
2,953
Reaction score
1,628
Location
Austin, TX
First Name
Matt
Vehicle(s)
2017 Mustang GT Premium PP, 2018 Honda Accord Touring 2.0T
All that money spent on obtaining the car and you go and do this. Sorry... not a fan. Car is ruined. If you want stance nation, get an Infiniti.
 

Manny231988

Well-Known Member
Joined
Aug 5, 2015
Posts
177
Reaction score
92
Location
Roswell NM
Vehicle(s)
2017 Mustang GT 2013 GT500
All that money spent on obtaining the car and you go and do this. Sorry... not a fan. Car is ruined. If you want stance nation, get an Infinity.
lol come on mannnn, how is the car ruined ? Cuz it goes lower than normal suspension, air suspension can be tuned just as good as anything else, I have several shelbys and never taken them else where but to a drag strip to run, he can still do it all he’s not limited to anything, I get everyone has an opinion but to tell the man his car is ruined cuz of air???? Idk sound shitty
 

Zelek

Well-Known Member
Joined
Feb 11, 2016
Posts
2,953
Reaction score
1,628
Location
Austin, TX
First Name
Matt
Vehicle(s)
2017 Mustang GT Premium PP, 2018 Honda Accord Touring 2.0T
lol come on mannnn, how is the car ruined ? Cuz it goes lower than normal suspension, air suspension can be tuned just as good as anything else, I have several shelbys and never taken them else where but to a drag strip to run, he can still do it all he’s not limited to anything, I get everyone has an opinion but to tell the man his car is ruined cuz of air???? Idk sound shitty
Just an opinion. These cars aren't cheap and slamming it to the ground with crazy wheels isn't something I'd say is ideal for a GT500. I know that's the beauty of air suspension with being able to do double duty, but if I'm dropping this kind of money on a rare car, I'm not bagging it.

Some will love it, some will hate it. Stance nationing a GT500 is a sin.
 

kilobravo

Well-Known Member
Joined
Aug 10, 2019
Posts
6,193
Reaction score
4,468
Location
Corpus Christi Texas
Website
www.kilobravo.com
First Name
KB
Vehicle(s)
'16 CT6, '18 SD, '20 GT 500
Vehicle Showcase
1
So its just a cars and coffee thing, I get it now.
I got a really good chuckle out of that one, Tom...thanks, man..really cuz it was so "you." <MOST friendly smile>

@Zelek: Fortunately, it's still a free country in which we live and your opinion is as legitimate as anyone's. But as Manny said and I agree, it's just "parts" that can be added or removed and the car itself is none the worse for wear. And I'm sure Alex isn't slamming it up and down to the stops, heck, as smart as things are today, a high dollar rig like this or the one Jaime described probably even prevent that. Bottom line, to each his own but I don't believe the car has suffered.

Peace

Edit: Forgot to add...

T: Looks like you (or someone helping you) is stepping up their Toob game...in any event, someone did a mighty fine job on that clip. I've made enough of them (and none NEAR that good,) to know. Well done.
 

IceAge

Well-Known Member
Joined
Feb 20, 2019
Posts
606
Reaction score
574
Location
Virginia
First Name
GG
Vehicle(s)
GT Mustang 2019, GT 500 Magnetic 2020, 2020 Bullitt, Dodge Challenger Hellcat Redeye Octane 2019, Dodge Charger Hellcat White Knuckle 2019, Toyota Supra Premium 2020, Toyota Avalon TRD 2020, Honda Civic Type R 2019
But but but why why why why😳
 

Houston Kid

Well-Known Member
Joined
Mar 8, 2017
Posts
2,128
Reaction score
1,208
Location
Houston, TX
Vehicle(s)
2020 GT500, 2019 STX 4X4 Ford Ranger, 2016 Audi A7
Like others have said, I can appreciate the time and effort to pull this off, but for damn sure not for me. Nope, nope, nope.
To each their own.
 

DonnieO

Well-Known Member
Joined
Jun 1, 2019
Posts
349
Reaction score
340
Location
29301
First Name
Donnie
Vehicle(s)
2017 mustang gt cs
Air suspension has been in racing forever. Please do your research before you just state you don't like it because it's slammed to the ground. Plus air suspension ain't cheap.
 
Last edited:

Advertisement





 
27 - Levittown Ford Super Center - 1


Advertisement
Top