Search results

  1. 23 S550 Tracking Thread

    She's home! Really regret just ordering my '22 in this color and just waiting, it really just suits the S550 curves. Now to get my '66 hopefully running this weekend...
  2. ERUPTION GREEN S550 MUSTANG Thread

    Fresh off the transport and almost in my hands...pictures really don't do justice with this color. I really dig the big contrast between nice dark green in the shade and the pop of the yellow flakes in the sun. I just wish I initially ordered my '22 in this color and just waited the extra 3-5...
  3. 23 S550 Tracking Thread

    Thanks! I mainly scroll reddit these days...don't really post much, but I have some things planned. Your build looks great (and sounds great) BTW! I have a brand new MP EB convertible in my bay for the past 2-3 weeks for top issues, such a cool color to stare at. It's like the Mistichrome...
  4. 23 S550 Tracking Thread

    Finally! Fresh off the truck and dirty, but hot damn EG is sexy in person. Hopefully taking it home tomrrow 🤞.
  5. 23 S550 Tracking Thread

    The old fashioned way lol, just talked to my sales guy since I work there. Their tracking is far more in depth than Ford's wimpy tracker. If they don't ship it here by the end of the month, we'll probably be taking a trip up to the rail yard.
  6. 23 S550 Tracking Thread

    Well, it's at the rail yard as of monday. Just waiting for transport to bring it down here, hopefully by friday but looks more like next week. I wonder who will win - Ford lifting the floodgates on the S650 or mine getting here before then?
  7. S197 Hybrid - 2006 Mustang with S550 guts

    If Ford did it, so can you lol. Sounds like plans for a proper usable car if you're also swapping the hvac housing. Might be able to graft some sheet metal from a wrecked S550 firewall to make things easier? Curious about the 10R80 mounted to a 5.2 too - I've never heard this being done before...
  8. S197 Hybrid - 2006 Mustang with S550 guts

    This is the stuff I like to see! Really interested to see how this turns out - especially a 10R80 mated to a 5.2. Looks like the dash might also bolt right in with some trimming, seems like all the bolt holes are the same less the 2 that are under the cowl on the S550 (really shows how similar...
  9. 23 S550 Tracking Thread

    You should get an email once it's built, as well as it seems the tracker on Ford's website appears to be working as of this week. It may be built and is now getting all the decals and other Mach 1 stuff added on now - I think that's what happened with mine ("nite pony" pack) since Sync info was...
  10. 23 S550 Tracking Thread

    Officially built as of today! Looking at Jan 20th-Feb 3rd delivery. Still thinking about going with an S650 depending on price, but the more I see EG the more I may just take this car and run.
  11. 23 S550 Tracking Thread

    Must be a green week lol. My EG GT is supposed to blend in on the 11th. Can't wait! Haven't seen EG in person on anything outside of a Bronco/Bronco Sport/Ranger yet. Hopefully better build quality than my '22....
  12. Short block replacement 2018

    If you're still under powertrain warranty (assuming so in this case), Ford has certain warranty practices with anything driveline related. Being as whatever damage (I'd guess broken piston skirt) was found, a claim gets placed with Ford and they determine the level of repair required. My guess...
  13. Turn signal relay

    With everything being mostly LED now, there are no relays for the turn signals on the Mustangs. Everything is controlled by FETs within the BCM and BCM-B and unfortunately not serviceable separate from the module.
  14. PP1 Spoiler Water Retention

    Haven't heard of water getting into PP1 wings, but seals do fail and it can happen. If the production ones are just like the Ford accessory wings, you should be able to take the wing supports off through access holes in the supports. As far as draining, you might be able to slosh it out or let...
  15. Question on putting a Turbocharger on a 2016 Mustang Ecoboost?

    Sounds a little optimistic lol. Like stated, you can order/build a built block and rotating assembly - cost alone will be near used/new coyote territory. Another option is NA 2.0/2.5 engines - I have no idea on what those make modified but apparently they get can get built, turbo-ed, and are a...
  16. Reasons I ordered s550 vs waiting on s650

    Ordered an S550 mainly incase the S650 is going to be more expensive with some options - since Ford is just now pushing some great options with the S650 (black accent pack with PP? Finally!), how much are those options going to be on top of base price? Also no physical HVAC controls is a...
  17. 2022 Eruption Green Saleen Black Label

    Hot damn that front end looks good! Would love to do that to mine, but I feel like that'll be pretty $$$. Kinda lost why they decided dual over quad exhaust, a step back IMO. Hopefully their quality is better than Shelby American...the amount of stuff wrong or missing I found on a Super Snake...
  18. sound not working?

    Seems to be the case lately for newer cars - you're not the only one. Ordered 2 B+O amps this week, one for a brand new off the truck Super Duty and one for an Edge.
  19. Does anything sound off when the A/C goes on?

    You're about 98% right I'd say lol, compressors haven't really changed much aside from newer variable displacement units (piston/swash plate stroke is adjusted) and what seems like Asian specific variable displacement units that run 24/7 (no clutch). As for OP - yeah definitely compressor. You...
  20. ERUPTION GREEN S550 MUSTANG Thread

    God damn! The OEM HP wheels really look good in bronze with Eruption Green, I wonder how PP1 wheels would look following the same route but maybe a tad bit darker. Glad to see the white tail lights look good as well - thinking of ordering a pair later on. Keeping notes for when mine arrives!
Top